Brekers

Vol vermogen wanneer dat nodig is

De oplossingen van CG passen de werking van uw breker aan de afmetingen en het type materiaal aan. Een zwaar beladen breker kan gemakkelijk starten door het koppel te verhogen. De ingebouwde remfunctie zorgt dat de transportband snel kan stoppen zonder het gebruik van mechanische remmen.

Geoptimaliseerde brekers reduceren de energiekosten tot een minimum

Frequentieregelaars van CG geven een aanzienlijke energiebesparing door de aansturing van uw breker op de behoefte af te stemmen. De snelheid van de toevoer wordt aangepast aan de belastingsvariaties. De directe koppelregeling verwerkt veranderende belastingen en vangt de eerste piekbelastingen op, waardoor onnodig uitschakelen en onderbrekingen worden voorkomen. Een zwaar belaste breker wordt efficiënt gestart door het volledige motorvermogen ook vanuit stilstand te gebruiken.

Ineffectiviteit wordt direct waargenomen, bijvoorbeeld als een toevoerinrichting kapot is, een klauw versleten is of als het materiaal opraakt. Preventieve actie betekent dat er geen energie wordt verspild en dat ongeplande onderbrekingen worden voorkomen

Minder onderhoud en hoge efficiëntie

Emotron softstarters zorgen voor zachte starts en stops, waardoor mechanische belasting wordt verminderd. Door verminderde startstroom kunt u kleinere zekeringen en goedkopere kabels gebruiken. Dit betekent een besparing op onderhouds-, installatie- en energiekosten.

Een zwaar beladen breker kan eenvoudig worden gestart door het aanloopkoppel te verhogen. De ingebouwde remfunctie biedt snelle stops, waarbij geen mechanische remmen nodig zijn. Dit vergroot de efficiëntie en zorgt voor veiligheid.

Bescherm uw brekers tegen schade en stilstand

CG biedt efficiënte bescherming van uw brekers, waarbij op kosten als gevolg van onderhoud en stilstand kan worden bespaard. Onze asbelastingsmonitoren, tevens in onze andere producten ingebouwd, voorkomen beschadiging, bijvoorbeeld als het product vastloopt.

Een unieke motorasbelasting berekeningstechniek detecteert onmiddellijk over- en onderbelastingsituaties binnen het gehele snelheidsbereik. Door gebruik te maken van de motor als zijn eigen sensor zijn er geen dure en onderhoudsintensieve externe sensoren nodig