De scheepvaart staat wereldwijd voor bijna 10% van alle SO2 en ongeveer 4% van alle CO2-uitstoot De regelgeving om het gebruik van diesel en zware stookolie te verminderen wordt derhalve aangescherpt. Hierdoor is de elektrificatie van schepen een opkomende markt.
Terwijl scheepsbouwers op zoek zijn naar de beste oplossingen om te voldoen aan nieuwe normen, zoals de zwaveluitstoot norm voor 2020, biedt Emotron alle ervaring om hen naar een duurzame toekomst te begeleiden.
De door de scheepvaart gecertificeerde elektrische oplossingen van Emotron verminderen emissies, lawaai en trillingen.
Het voortstuwingssysteem van elektrische schepen maakt het voor de intelligente, geïntegreerde automatiserings- en regelsystemen mogelijk om energie terug te winnen en op te slaan voor waar en wanneer dit het meest nodig is.
Ongeacht de snelheid van het vaartuig wordt de brandstofefficiëntie verbeterd door asgeneratoren te combineren met aandrijvingen met variabele frequentie. Hierdoor wordt de prestaties van hoofdmotoren, hulpmotoren en schroefspoed geoptimaliseerd.
De efficiëntie wordt verder verbeterd door DC-gekoppelde aandrijvingen, waardoor systemen kunnen putten uit een verschillende energiebronnen, waaronder generatoren, batterijen of brandstofcellen.
Één van de eerste technologie projecten voor het optimaliseren van brandstofefficiëntie zijn in 2016 gestart op binnenwaterschepen met onze Europese partner.
Sindsdien levert CG Emotron ook complete aandrijf oplossingen voor zeeschepen, inclusief alle besturingssysteemen en de inbedrijfstelling. Het pakket omvat ook de hoofdaandrijving zoals geselecteerd door de scheepsbouwer.
Toen de stad Berlijn een moderne, emissievrije maar stille rondvaartboot nodig had voor één van de haar toeristische rondvaartroutes, koos de scheepswerf voor een ultramoderne, volledig elektrische Emotron-oplossing.
Vanaf het eerste idee tot de laatste proef was Emotron de partner voor deze ontwikkeling. Het pakket omvatte de compacte aandrijfoplossing voor de nieuw ontworpen PM-hoofdaandrijving in combinatie met een besturingssysteem en hulpaandrijvingen.
Toen de stad Berlijn een moderne, emissievrije maar stille rondvaartboot nodig had voor één van de haar toeristische rondvaartroutes, koos de scheepswerf voor een ultramoderne, volledig elektrische Emotron-oplossing.
Vanaf het eerste idee tot de laatste proef was Emotron de partner voor deze ontwikkeling. Het pakket omvatte de compacte aandrijfoplossing voor de nieuw ontworpen PM-hoofdaandrijving in combinatie met een besturingssysteem en hulpaandrijvingen.
Met een wereldwijd partnernetwerk en oplossingen voor toegang op afstand, kunnen wij u servicecontracten op maat bieden. Het complete aanbod van onze diensten:
Frequentieregelaars met de maritieme certificering DNV-GL of BV worden over het algemeen gebruikt voor maritieme elektrificatie projecten.
Bij Emotron is deskundige kennis altijd binnen handbereik. Uw maritieme projectteam zal u tijdens elke stap bijstaan. Wij regelen wanneer nodig een ontwerptoetsing gevolgd door een intern onderzoek. We hebben al jarenlang contact met de grootste certificeringsinstanties.
Voor uw gemoedsrust testen wij al uw onderdelen stuk voor stuk voorafgaande aan de inbedrijfstelling.
Meld u aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws.
Copyright ©
Emotron